woensdag 6 juli 2011

Nieuwe Lens...

Stiekem heb ik een nieuwe lens gekocht, een EF 70-300mm zoomobjectief. En ik ben er zo blij mee!!
Wat ik graag wil is, b.v. in een menigte alleen mijn kind er scherp uit laten komen. Of net dat ene lieve eendje, aan de overkant van het kanaal. Of dat mooie vogeltje, daar hoog in de boom. En dat je dan nog kun zien dat het een vogeltje is ;-)

zelfde punt, "oude" lens:















zelfde punt, nieuwe lens:
















....om even een voorbeeld te geven. Oude lens was uitgezoomd, nieuwe lens voor de helft uitgezoomd.

Vogels vliegen meestal weg, als je dicht bij komt. Nu hoef ik niet meer dichtbij te komen, de lens komt naar de vogels toe....
















Ok, bloemetjes vliegen niet weg, maar vond het gewoon een mooie foto....























...maar als je nu een vlinder of een wesp op een bloem hebt, kun je er een mooie foto van maken zonder dat het beestje weg vliegt.

...dit beestje vloog ook niet weg....














































...of toch wel?! ...















Sorry...de jongens houden niet zo van op-de-foto-gaan....

Nu ga ik verder sparen voor een macro-lens. Wie doneert???








1 opmerking:

Rebecca zei

Gaaf zeg!! Mooi Bokeh heeft je lens ook, wow!