maandag 7 februari 2011

Ik ben niet moe! ...

De kinderen gaan hier om 19.00uur naar boven. Even douchen, tandenpoetsen en naar bed.
Soms heeft Juliën een periode dat, zodra hij in bed ligt en ik naar beneden ga, hij alweer boven aan de trap staat nog voor ik beneden ben. Pedagogisch gezien hoor je je kind weer op te pakken zonder iets te zeggen en je kind weer in bed te leggen. En zo door blijven gaan totdat je kind eindelijk eens blijft liggen (in slaap gevallen is) Nu is het geval dat het kind van mij gewoon door blijft gaan. Ookal zijn zijn ouders al lang en breed naar bed! En omdat het vaak maar een periode is en ik zeker geen zin heb om avond na avond trap op, trap af te gaan, doe/ben ik heel on-pedagogisch en neem ik Juul mee naar beneden. Ja, hee, hij houdt het echt heel lang vol hoor!
Als Juul beneden bij ons op de bank zit, gelden er wel een paar regels; geen drinken, geen koek en zitten blijven op de bank. Eigenlijk is hij zo moe dat hij het niet erg vind om te blijven zitten. Binnen een paar minuten rolt hij zich al tegen je aan en slaapt hij. (Dus wat zou jij kiezen.....;-) )

Gisterenavond had hij het weer; bovenaan de trap staan voor je beneden bent. Dus toen maar naar beneden gehaald. Alleen had Juul het deze avond anders in gedachten. Hij had waarschijnlijk in gedachten dat als hij op de bank zou blijven zitten, als snel zou slapen. En daar had hij geen zin in..... Dus stiekem liet hij zich op de mat zakken. Zo zat hij stilletjes te zitten, denkend; "ha, papa en mama hebben het niet door". En stiekem kroop hij onder tafel. Waarschijnlijk dacht hij dat we hem dan niet meer zouden zien. Maar ik zag meer dan hij dacht! En ik wist....binnen 5 minuten slaap jij, lieve kleine Juul....























































Ok, pedagogisch dus niet verantwoord maar wel een rustige avond ;-)

2 opmerkingen:

Rebecca zei

En daar ligt de directeur.. onder de tafel hahaha. Wat een gezicht! Enne... jij neemt ze mee naar boven, wij nemen ze mee naar bed.
Niet pedagogisch, maar het werkt wel hihi

Balen dat hij dezelfde afwijking heeft als zijn grote broer trouwens, hopelijk valt het bij hem mee!

deAmber&Kevinupdate zei

zo ben ik van alles weer op de hoogte sorry had een tijdje niet gekeken. Wat ligt ie lief te slapen maar goed dat je zo'n lekker kleed hebt gekocht lekker zacht. zie alleen nog speelgoed onder de bank liggen hi hi!! Het is wel een schatje zo hoor!!